Dołącz do czytelników
Brak wyników

Scott Speedster Gravel 10 Disc

Artykuł | 27 czerwca 2019 |
144

Zajęcie miejsca za kokpitem nie wymaga napięcia i jest komfortowe. W dużej mierze jest to zasługą geometrii ramy, ale nie tylko. Kierownica Syncros jest bardzo udana i świetnie pasująca do charakteru tego roweru. Rura jest nietypowo odgięta wstecz, tak gięte są kierownice MTB.

Wartość tego odgięcia jest niemała i wynosi aż 11°. Pierwszy raz zetknąłem się z takim kształtem w szosówce, ale szybko ją doceniłem. Trzymanie kierownicy w górnym chwycie jest teraz znacznie wygodniejsze. Jak na model gravelowy przystało, Creston ma też odgięte na zewnątrz końcówki dolnego chwytu tzw. „flare”. Stopień wygięcia nie jest duży, a dzięki niemu w dolnym chwycie można zauważalnie zminimalizować opór aerodynamiczny.

Jednocześnie jadąc w terenie, szerzej rozstawione dłonie dają więcej pewności siebie i stabilności. To potrzebne, bo Speedster jest żywy. 

 

Szybko reaguje na ruchy kierownicą i łatwo zmienia kierunek jazdy. Na asfalcie taka charakterystyka jest naturalna i bardzo nam się podobała. Jednak poza bitumicznymi nawierzchniami wymaga więcej uwagi. Większość graveli z naszych testów prowadziła się spokojniej.

 

SPECYFIKACJA

Scott Speedster Gravel 10 Disc
www.scott.pl
ce...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 10 wydań czasopisma "bikeBoard"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych...
  • ...i wiele więcej!
Sprawdź

Przypisy