Dołącz do czytelników
Brak wyników

Scott Speedster Gravel 10 Disc

Artykuł | 27 czerwca 2019 |
292

Zajęcie miejsca za kokpitem nie wymaga napięcia i jest komfortowe. W dużej mierze jest to zasługą geometrii ramy, ale nie tylko. Kierownica Syncros jest bardzo udana i świetnie pasująca do charakteru tego roweru. Rura jest nietypowo odgięta wstecz, tak gięte są kierownice MTB.

Wartość tego odgięcia jest niemała i wynosi aż 11°. Pierwszy raz zetknąłem się z takim kształtem w szosówce, ale szybko ją doceniłem. Trzymanie kierownicy w górnym chwycie jest teraz znacznie wygodniejsze. Jak na model gravelowy przystało, Creston ma też odgięte na zewnątrz końcówki dolnego chwytu tzw. „flare”. Stopień wygięcia nie jest duży, a dzięki niemu w dolnym chwycie można zauważalnie zminimalizować opór aerodynamiczny.

Jednocześnie jadąc w terenie, szerzej rozstawione dłonie dają więcej pewności siebie i stabilności. To potrzebne, bo Speedster jest żywy. 

 

Szybko reaguje na ruchy kierownicą i łatwo zmienia kierunek jazdy. Na asfalcie taka charakterystyka jest naturalna i bardzo nam się podobała. Jednak poza bitumicznymi nawierzchniami wymaga więcej uwagi. Większość graveli z naszych testów prowadziła się spokojniej.

 

SPECYFIKACJA

Scott Speedster Gravel 10 Disc
www.scott.pl
ce...

Dalsza część jest dostępna dla użytkowników z wykupionym planem

Przypisy