Dołącz do czytelników
Brak wyników

Simpla GP Pro

Artykuł | 17 sierpnia 2021 | NR 52
0 54

Cena: 59,50 zł (zestaw)
Masa: 136/219 g (przedni/tylny)
Simpla, www.simpla.pl

Błotniki z tworzywa z funkcją łatwego montażu i demontażu, przeznaczone do rowerów z zawieszeniem. Przedni mocowany jest za pomocą szerszego szybkozłącza różniącego się od konkurencyjnych.  Tylny z dwoma przegubami skręcanymi śrubkami zapinany jest do sztycy podsiodłowej klasyczną w budowie klamrą SPEEDclamp znanego z błotników Hammer Pro. 
Producent przygotował je z myślą o rowerach na kołach od 26–29”. W rowerze 29” na oponach 2,6” błotniki wyglądają na dość skromne w rozmiarach. Zwłaszcza tylny wydaje się krótki i ciasno opasujący. W sportowym rowerze to zaleta. Zwłaszcza, że potężne płetwy konkurencyjnych produktów tego typu wydają się karykaturalnie długie, nawet przy dużych oponach. Przednia płetwa ma w najszerszym miejscu (dolna końcówka) ok. 90 mm szerokości. Spora wypukłość błotnika pewnie i przekłada się na wyższą masę, jednak ważniejsza w tym przypadku jest sztywność konstrukcji, która ma radzić sobie z dużymi wibracjami, na jakie może narażać jazda fullem. Tłoczenia w przedniej części też służą podniesieniu sztywności. Tylna nie jest szersza, a jej długość to ok. pół metra, i nie jest to przesadnie dużo.
Przedni błotnik montowany jest za pomocą rozpieranego śrubą sztyftu w rurze sterowej widelca. Producent dostarcza cztery wkładki pozwalające dopasować do odpowiedniej średnicy widelca. Da się je obsadzić i w widelcu ze stalową sterówką i we współczesnym widelcu z poszerzaną do 1,5” rurą tak, jak testowy Pike. Po skręceniu plastikowej „duszy”, uchwyt siada bardzo stabilnie. Błotnik wsuwa się od tyłu w sanki, a bardzo sprytny zatrzask, w którym jest kołeczek stabilizujący, wskakuje w jeden z otworów wyciętych w błotniku. Nie ma siły, żeby się to rozpięło. Po odpięciu błotnika, cały zatrzask jest praktycznie niewidoczny. Tylny błotnik ma dwa przeguby do ustawienia kąta z ponadprzeciętnie grubymi łącznikami i zapina się klamrą SPEEDclamp. Nie jest zbyt szybki w odpinaniu, bo przy małych średnicach sztycy trzeba szybkozamykacz całkiem rozkręcić, żeby zapiąć na rurze. Dźwignia ma tak dobraną siłę ścisku, że zatrzaskuje się na tyle lekko, żeby wątpić w moc zacisku. Ale nie uprzedzajmy faktów…
Testowałem je bez pardonu na ścieżkach, które inne błotniki zjadały na śniadanie. Testowy tor miał niemałe rockgardeny, metrowe dropy, sporo pralek i kilka podwójnych hopek. Na takich trasach nie jeździ się z błotnikami. Test wykazał, że błotniki są naprawdę bardzo ci...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 10 wydań czasopisma "bikeBoard"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych...
  • ...i wiele więcej!
Sprawdź

Przypisy