Dołącz do czytelników
Brak wyników

Ekwipunek

30 czerwca 2022

NR 60 (Czerwiec 2022)

Thule Courier

0 109

Cena: Courier – 3759 zł
Courier Dog Trailer Kit – 469 zł
Masa: 16 kg
Wymiary po złożeniu: 99×74×32 cm
Maksymalna ładowność: pasażerska 2 × do 22 kg, 
towarowa do 60 kg
Thule, www.thule.com

POLECAMY

W opcji podstawowej Courier to przyczepka rowerowa do przewozu dzieci zarówno na szybkie wycieczki do miasta jak i dłuższe rodzinne przejażdżki. Przyczepka wyposażona jest w dwa przestronne płócienne fotele, każdy z pięciopunktowymi pasami bezpieczeństwa, umożliwia przewóz jednego lub dwójki dzieci o maksymalnej masie 22 kilogramów każde. Poszycie przyczepki składa się z dopasowywanej osłony przeciwdeszczowej oraz moskitiery w celu zapewnienia małym pasażerom komfortu jazdy przy każdej pogodzie. Oprócz 20" kół głównych Courier ma także dwa dodatkowe mniejsze kółka i wygodny uchwyt o regulowanej wysokości do pchania, dzięki którym bardzo łatwo zmienia się w wózek spacerowy. Kółka ułatwiają także manewrowanie w zatłoczonych miejscach, a montowane są w dwustronnych gniazdach, dzięki czemu, gdy nie są potrzebne, wystarczy je wypiąć (blokada zwalniana jest przyciskiem) i wpiąć od góry, gdzie nie przeszkadzają w jeździe, a są cały czas dostępne. Technologia FlipFlat umożliwia szybkie przekształcenie Couriera w przyczepkę towarową. Wystarczy przepiąć jedną rozpórkę, aby siedzenia zostały złożone i znalazły się pod podłogą z wytrzymałego i odpornego materiału, a do dyspozycji użytkownika jest chroniona przed warunkami zewnętrznymi przestrzeń bagażową o wymiarach 87×56 cm i wysokości 55 cm, w najwyższym miejscu. Zintegrowane punkty mocowania pozwalają w razie potrzeby dobrze zabezpieczyć ładunek. To jednak nie jest kres możliwości adaptacyjnych tej przyczepki. Nam została zaproponowana z zestawem Thule Courier Dog Trailer Kit, zmieniającym ją w mobilną psią budę, i temat ochoczo podchwyciłem, bo mam w domu odpowiedniego testera. W skład wspomnianego zestawu wchodzi wyjmowane, wyściełane legowisko uszyte z mocnego i łatwego do czyszczenia materiału. Tę ostatnią cechę miałem okazję sprawdzić, gdy pies, chociaż już stateczny senior, najwidoczniej pod wpływem emocji związanych z nowym doświadczeniem, nie doczekał, aż dojedziemy na miejsce… Wystarczyło jednak wyjąć legowisko, przepłukać je wodą i było po kłopocie. Drugim elementem zestawu jest specjalna plandeka z dużymi oknami zapewniającymi psu bardzo dobrą widoczność na boki, moskitierą z przodu i tyłu dającą swobodny przepływ powietrza oraz rolowaną osłoną przeciwdeszczową. Plandeka otwierana jest zarówno z przodu, jak i z tyłu, co bardzo ułatwia załadunek i wyładunek psa na postoju, bo może wyskoczyć tyłem bez konieczności odpinania przyczepki od roweru. W moim przypadku funkcjonalność ta stała się szczególnie przydatna z jeszcze innego powodu. Gdy pojawiła się propozycja testu przyczepki, mój tester, leciwy labrador o słusznej masie 47 kg był jeszcze całkiem sprawnym psem. Niestety, sprawy potoczyły się dla niego na tyle kiepsko, że gdy dwa miesiące później przyczepka dotarła do redakcji, był już psem wymagającym pełnej asysty w poruszaniu, a przyczepka miała stać się dla niego czymś na kształt wózka inwalidzkiego. Ponieważ nie był w stanie siedzieć w czasie jazdy, tak jak zaleca producent w instrukcji obsługi, zachodziła obawa, czy jest w niej dość miejsca, aby tak duży pies mógł leżeć na boku. Wszedł na styk, tylko czasami trochę naciągając burtę przednimi łapami, jednak nie sprawiał wrażenia, żeby pozycja była niewygodna. Otwarcie z obu stron okazało się bezcenne, bo dzięki temu jedna osoba mogła przytrzymywać psa od przodu, a druga – pociągnięciem od tyłu – wsunąć go na legowisko. W załadunku bardzo pomocny jest hamulec postojowy blokujący główne koła, dzięki czemu przyczepka nie przesuwa się nawet przy tak skomplikowanym załadunku. W przedniej moskitierze jest zwijane okno z siatki, przez które nasz pupil może swobodne wystawić łeb na zewnątrz i cieszyć się pędem powietrza prosto w nos, co większość psów uwielbia. Bardzo szybko zaczął korzystać z niego także mój labrador, który nigdy w życiu nie wystawił łba przez okno w samochodzie w czasie jazdy bo transport samochodem traktuje jak zło konieczne. Oczywiście dla zdrowego psa duże okno może stanowić pokusę, aby opuścić środek transportu w czasie jazdy, dlatego zalecane jest przewożenie w uprzęży z...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 10 wydań czasopisma "bikeBoard"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych...
  • ...i wiele więcej!
Sprawdź

Przypisy