World Tour z pierwszego rzędu

Sport

Wyścigi kolarskie to wydarzenia wymagające wysokich nakładów finansowych i sporego wysiłku organizacyjnego. Każdy, kto uczestniczył nawet w amatorskiej imprezie, zauważył skalę wyzwań, jakie stoją przed organizatorami w kwestii zarówno zaplanowania trasy, przygotowania startu i mety, jak i zapewnienia bezpieczeństwa wszystkim uczestnikom.

Liczba zobowiązań organizatorów rośnie w miarę rangi imprezy. Organizacja etapówki wymaga codziennego budowania miasteczka wyścigu na nowo oraz niezbędnego transportu ekwipunku. Również innymi wymaganiami marketingowymi rządzą się zawody w ramach mistrzostw Polski, a zmagania, które wchodzą w skład najbardziej znanego cyklu UCI World Tour. Mamy to szczęście, że w Polsce, na własnym podwórku, rozgrywana jest impreza będąca częścią kolarskiej ligi mistrzów. Tour de Pologne, bo o nim mowa, od wielu lat stawiany jest na czele rankingów oceniających jakość organizacji wyścigów kolarskich. Naturalne jest, że kibiców interesuje startujących w nim 150 zawodników. Mało kto wie jednak, że aby Tour mógł się odbyć zgodnie z planem, ponad 20 000 osób zabezpiecza i przygotowuje siedmioetapowy wyścig. Do przetransportowania całego sprzętu Lang Team wraz z 14 kilometrami barierek służy 20 tirów. W trakcie wyścigu przed i za peletonem jedzie 1200 osób, wśród których są członkowie ekip, sędziowie, goście zaproszeni przez organizatora policja oraz marshalle. 
 



Przede wszystkim: kim jest marshall na wyścigu kolarskim? To osoba poruszająca się motocyklem, odpowi...

Artykuł jest dostępny w całości tylko dla zalogowanych użytkowników.

Jak uzyskać dostęp? Wystarczy, że założysz bezpłatne konto lub zalogujesz się.
Czeka na Ciebie pakiet inspirujących materiałow pokazowych.
Załóż bezpłatne konto Zaloguj się

Przypisy