Dołącz do czytelników
Brak wyników

Testy , Rowery

29 czerwca 2019

Aluminiowe hardtaile dla zaawansowanych

0 164

W naszym zestawieniu porównujemy wszystkie najważniejsze parametry i elementy wyposażenia aluminiowych hardtaili mieszczących się w budżecie 7-8 tysięcy złotych. To ostre rowery, którymi można ścigać się na wysokim poziomie.

Planując zakup roweru, większość z nas ściśle określa budżet jaki może na niego przeznaczyć. W tym przedziale cenowym można już znaleźć rowery z carbonowymi ramami. Powraca więc dylemat, czy lepsza jest droższa rama i tańsze komponenty, czy na odwrót.

Ponieważ ten wybór nie jest łatwy prezentujemy atuty i rewersy węglowych odpowiedników testowanych rowerów aluminiowych z naszego porównania, a na samym jego końcu staramy się wytłumaczyć ogólne zasady dotyczące ulepszania i optymalizacji zakupu. 

GEOMETRIA I DOPASOWANIE

Do testu zamówiliśmy rowery dla użytkownika o wzroście 170-175 cm. Wszystkie jadą na kołach 29”, ale Cannondale, Canyon i Trek uzależnia rozmiar koła od wielkości ramy czyli ich najmniejsze wersje oferowane są wyłącznie na kołach 27,5”.Jak na sportowe maszyny przystało, wszystkie mają kokpity zawieszone poniżej 1 metra – nisko. W przypadku Treka, Specialized i Fuji można powiedzieć, że nawet bardzo nisko. Dodatkowo w Treku i Fuji niskie położenie kierownicy połączone jest z dużą długością ramy co sprawi, że pozycja jadącego będzie mocno wyciągnięta i nachylona. Pozwoli to lepiej generować moc, gdyż przednie koło będzie dobrze dociążone na podjazdach. Jednak taka geometria stawia większe wymagania gibkości użytkownika. Na drugim końcu znalazł się Wheeler pozwalający na przyjęcie bardziej zrelaksowanej i wygodnej pozy...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 10 wydań czasopisma "bikeBoard"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych...
  • ...i wiele więcej!
Sprawdź

Przypisy