Klucz do zrozumienia tego roweru tkwi w nazwie, w której człon RACE jest elementem dominującym. To nie jest klasyczny, spokojny długodystansowiec, ale wygodny ścigacz, co dla jednych może być jego największą zaletą, dla innych wadą. Geometria jest trochę złagodzona w stosunku do modelu Ultimate, a wyższy współczynnik pozycji wskazuje na trochę bardziej wyprostowaną sylwetkę. Jednak kokpit może być ustawiony naprawdę bardzo nisko, niżej niż w wielu maszynach wyścigowych (zobaczcie artykuł o geometrii szosowej na s. 12).
Do tego możliwości jego podniesienia też nie są przesadnie wielkie i nie jest możliwe uzyskanie równie wyprostowanej pozycji jak w wielu innych rowerach typu endurance. Canyon bardzo żywo reaguje na ruchy kierownicą, jak rasowa maszyna wyścigowa – bardzo fajnie, ale znowu ci, którzy szukają spokojnego roweru, łatwego w prowadzeniu, mogą być niemiło zaskoczeni. Bardzo dobrą cechą jest to, że wraz ze wzrostem prędkości stabilność roweru rośnie, więc nie ma problemu, aby puścić się na zjazdach. Ułatwiają to również kierownica z wyraźnie poszerzonym dolnym chwytem oraz hamulce. Genialne, mocne, z „głęboką” klamką, która pozwala łatwo dozować i kontrolować ich siłę. Oba wyposażone są w tarcze 160 mm i do tego klocki z radiatorami, więc niestraszne im nawet kilk...
Canyon Endurace CF 8.0 Disc
Jak uzyskać dostęp? Wystarczy, że założysz bezpłatne konto lub zalogujesz się.
Czeka na Ciebie pakiet inspirujących materiałow pokazowych.
Załóż bezpłatne konto
Zaloguj się