Dołącz do czytelników
Brak wyników

Temat

5 lipca 2019

Santa Cruz Hightower 2020

0 118

Santa Cruz zaprezentował własnie odświeżone wydanie najbardziej uniwersalnego roweru w swojej gamie. 
Nowy Hightower jeździ na kołach 29 cali, dysponuje skokiem 140mm i spełnia wszystkie założenia nowoczesnego roweru ścieżkowego. 

Segment all-mountain w czasach wysokiej specjalizacji rowerów enduro stracił nieco na wartości, jednak kalifornijski Santa Cruz postanowił odświeżyć tę kategorię prezentując nowego Hightowera. Najbardziej rzucającą się w oczy zmiana w stosunku do poprzednika jest zawieszenie VPP z umieszczonym nisko w ramie damperem, tym samym Hightower dołączył do Nomada, Bronsona i Megatowera dysponujących tym rozwiązaniem. Charakterystyka 140 milimetrowego zawieszenia jest bardzo liniowa z progresją porównywalną - jak podaje Santa - z downhillowym modelem V10. 

Hightower pod względem geometrii nieco wydoroślał i zgodnie z najnowszymi trendami uległ kuracji obniżającej i wydłużającej. Kąt główki to teraz 65 stopni. Rama jest kompatybilna również z kołami 27.5"+ za sprawą flip chipa, który zmienia kąt główki ramy o 0.3 stopnia (65.2° w dolnym położeniu flip chipa, 65.5° w górnym) i charakterystykę dampera na bardziej progresywną. Pancerze posiadają wewnętrzne prowadzenia, przedni trójkąt pomieści bidon z wodą  a serwis ułatwią wkręcane łożyska suportu. Dolna rura chroniona jest masywnym protektorem a specjalnie zaprojektowana, żebrowana osłona tylnych widełek wycisza pracę łańcucha. Santa Cruz oferuje dwie carbonowe wersje: C i CC oraz wersję aluminiową. 

Tradycyjnie u Santa Cruza rama objęta jest dożywotnią gwarancją, tak jak opcjonalne węglowe koła Reserve.  
Ceny zaczynają się od 2899 dolarów amerykańskich za podstawowy model aluminiowy z widelcem Rock Shox 35 Gold, damperem Fox Float DPS i napędem  SRAM SX Eagle i kończa na 10499 dolarach za topowy model XX1 AXS RESERVE wyposażony w widelec Rock Shox Lyrik Ultimate, damper Super Deluxe Ultimate i i bezprzewodową grupę XX1 Eagle AXS. 

 

Przypisy