Dołącz do czytelników
Brak wyników

Temat

13 września 2019

Trek Rail & Powerfly 2020

0 164

Trek na rok 2020 szykuje prawdziwą ofensywę modeli z elektrycznym wspomaganiem. Zupełnie nowy full Rail oraz zmodernizowany Powerfly wprowadzają powiew świeżości i kompletują gamę elektryków producenta z Wisconsin. 

Rail to pełnokrwista maszyna all-mountain / enduro. Nowy model postawiony jest na 29 -calowych kołach i oponach szerokich na 2.6 cala. Nowa rama nie będzie miała możliwości zastosowania mniejszych rozmiarów kół. Skok tylnego zawieszenia to 150 milimetrów, które współpracują z 160 milimetrowymi widelcami, Trek dopuszcza zastosowanie amortyzatorów maksymalnie do 170 milimetrów skoku. 

Napęd to najnowszy Bosch Performance CX ważący 2.9 kg. Zasilanie odbywa się poprzez zintegrowaną w dolnej rurze baterię 500 lub 625 Wh ( w zależności od wersji). Baterie są kompatybilne między sobą więc w przyszłości możliwe będzie dokupienie baterii o większej pojemności. Jeżeli chodzi o konstrukcję ramy, Trek zastosował tu wszystkie rozwiązania znane z modeli analogowych, jest więc prosta dolna rura Straight Shot, ogranicznik skrętu Knock Block, punkt obrotu wahacza zlokalizowany w osi koła czyli Active Braking Point oraz Mino Link regulujący kąt główki i wysokości suportu. Uwagę zwraca RIB czyli dostęp do baterii z boku a nie od dołu dolnej rury ramy. Baterię można wyjąć bez pomocy narzędzi, a zabezpieczona jest ona za pomocą zamka z otwarciem na kluczyk. Posiada ona również wygodny uchwyt do transportu na wypadek ładowania poza rowerem. 

Geometria została zaprojektowana zgodnie z panującymi obecnie w tej kategorii rowerów standardami. Mamy tu więc płaski kąt główki ramy wynoszący 64.5 stopnia w dolnym - domyślnym położeniu Mino Linka, zestawiony z 75 stopniowym kątem masztu podsiodłowego. Obszerne zasięgi ram i krótkie rury podsiodłowe poszerzają zakres dopasowania do wzrostu ridera.

Dostępnych będzie sześć specyfikacji Raila, począwszy od modelu Rail 5 z widelcem Rock Shox Gold 35 RL, damperem Deluxe RL i napędem SRAM SX Eagle za 19 499 zł do Raila 9.9 z carbonową ramą OCLV, widelcem Rock Shox Lyrik Ulitmate, damperem Deluxe RT3 i napędem SRAM Eagle AXS wycenionym na 49 999 zł. 


Powerfly korzysta z tego samego napędu co Rail napędu Boscha oraz zintegrowanych baterii RIB i pojemnościach 500 i 625Wh. W sprzedazy dostępna będzie również wersja Sport z bagaznikiem, oświetleniem, błotnikami i nóżką tak jak i modele damskie. Ceny zaczynaja się od 12 599 zł za model Powerfly 4  kończąc na 18 999 zł za Powerfly 7. 


 

Przypisy