Dołącz do czytelników
Brak wyników

Temat

17 marca 2020

Waga ultralekka u Rock Shoxa - SID 2020

151

Rock Shox przeprowadził niemałą rewolucję w rodzinie swoich wyścigowych widelców SID. Gama na rok 2020 będzie składała się z modelu SL - przeznaczonego do ścigania, zwykły SID zyskał 35 milimetrowe golenie a SIDLuxe to całkiem nowa rodzina damperów do XC

SID SL Ultimate 
Podział będzię bardzo prosty. SID SL Ultimate to ultralekki widelec przeznaczony do ścigania. Rock Shox chwali się, że to najlżejszy widelec w sezonie 2020. Dysponujący skokiem 100 mm, z nowym tłumikiem Charger Race Day, goleniami o średnicy 32 mm, offsetem 44 mm i obsługujący tylko koła 29 cali będzie ważył 1326 gramów. Redukcję wagi uzyskano stosując całkowicie nową aluminiową koronę, nowe golenie i cieniując materiał gdzie się tylko da. Zastosowanie uszczelek SKF o obniżonym tarciu i oleju Maxima Flush według Rock Shoxa poprawiło jakość pracy i dźwięki generowane przez widelec w trakcie pracy. 


SID SL Select
Ta sama konstrukcja co w przypadku modelu Ultimate oparta na tłumiku Charger RL i całkiem nowej sprężynie powietrznej DebonAir. Jak tłumaczy Rock Shox dostosowanie DebonAir do wymogów XC poskutkowało zmniejszeniem procent SAGu do wartości 15-25%. SID SL Select również obsługuje koła 29" i waży 1468 gramów 

SID Select 
Wersja Select przeszła kurację sterydową, zyskując 35 mm golenie. Widelec będzie dysponował skokiem 120 mm, ważąc przy tym 1537 gramów. 
Tutaj także na pokładzie będzie obecny nowy tłumik Charger Race Day. Konstrukcja widelca będzie kompatybilna tylko z kołami 29". Tak jak w przypadku lżejszych braci wykorzystano uszczelki SKF i olej Maxima Plush. Wersja Select SL to nieco skromniejszy i cięższy (1537 g) model z tłumikiem Charger RL. Nowością jest mini błotnik mocowany do podkowy widelca za pomocą dwóch śrub. 


Wszystkie widelce będą posiadały blokadę skoku realizowaną za pomocą dźwigni na goleni lub za pomocą manetki TwistLoc.  
 

SIDLuxe
Specjaliści z Rock Shoxa tłumaczą, że aby dopasować jakoś amortyzacji do nowych widelców z rodziny SID, musieli stworzyć nowy damper SIDLux. 
Największą uwagę przyłożono do redukcji masy i zachowania kompaktowych wymiarów. Zrezygnowano z pokrętła tłumienia powrotu na rzecz regulacji za pomocą narzędzi. Pokrętło używane w nowych widelcach SID obsługuje również regulacjie w nowym damperze. Aby tłumik był jak najlżejszy wprowadzoną bardzo małą komorę powietrzną oraz zmniejszono ilość oleju w układzie. Nowy damper będzie posiadał dwupozycyjną blokadę będzie dostępny w standardowym mocowaniu oraz Trunion. Producent informuje o wadze na poziomie 227 gramów. 


Przypisy