Optymalnie jest centrować na specjalnej centrownicy, ale licząc się z osiągnięciem mniejszej dokładności można też posłużyć się widelcem przednim lub tylnym. W komfortowej sytuacji są posiadacze hamulców felgowych. Klocki hamulców szczękowych mogą odgrywać rolę czujników centrownicy.
- Z obręczy zdjąć oponę, dętkę i opaskę. Prowizoryczne prostowanie koła w przypadku braku centrownicy. Przykładowo, żeby przybliżyć obręcz do prawego klocka (czujnika) należy w/g instrukcji naprężać szprychy osadzone w prawym kołnierzu piasty, luzując te po lewej
- Sprawdzić czy czubki szprych schowane są poniżej zewnętrznej ścianki obręczy.
- Jeśli szprychy wystają powyżej zewnętrznej ścianki obręczy należy je nieco spiłować lub zamienić na krótsze.
- Sprawdzić palcami naprężenie szprych. Uwaga, szprychy w tylnym kole od strony bębenka wolnobiegu są naprężone znacznie mocniej niż po przeciwnej.
- Z grubsza wyrównać naprężenie wyraźnie luźnych szprych, nie naprężać ich!
- Centrowanie to proces, w którym należy stopniowo kształtować obręcz, nie wolno koncentrować się tylko na jednym miejscu czy wyobleniu.
- Ustawić czujniki centrownicy tak, żeby mimo nieregularności koło obracało się, lekko ocierając w miejscach deformacji.
- Zlikwidować bicie w pionie kolejno naprężając szprychy zamocowane przy ocierającym miejscu. Naprężać trzeba symetrycznie szprychy osadzone w piaście po lewej i prawej stronie. Jednorazowo nyple mogą być przekręcane o ćwierć obrotu.
- Równocześnie o ćwierć obrotu nypla parami luzować szprychy po przeciwnej stronie obręczy. ...
Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 10 wydań czasopisma "bikeBoard"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych...
- ...i wiele więcej!