Hybrydowy napęd górski to nazwa nieoficjalna. Dotyczy zastosowania kompaktowej korby szosowej (50-34) wraz z kasetą MTB o największej zębatce 32, 34 lub 36 z. Celem jest uzyskanie możliwie jak najbardziej miękkich przełożeń. Seryjnie nie występuje (wyjątek sram - patrz niżej), jednak bardzo często taka przeróbka pożądana jest przez osoby pokonujące na rowerach szosowych strome i długie podjazdy.
Z własnego doświadczenia dodam, że na takie rozwiązanie często decydują się też osoby wracające do kolarstwa szosowego po długiej przerwie spowodowanej chorobą lub kontuzja. Decydują się na nie także osoby z dużą nadwagą lub o słabej kondycji, a także z chorobami układu krążenia, które chcą jeździć po drodze używając wysokiej kadencji z możliwie jak najmniejszym obciążeniem organizmu. Kolejna grupa to osoby aktywnie jeżdżące w zimie lub wczesną wiosną, osoby ze starszymi rowerami szosowymi, a także „majsterkowicze”, którzy zawsze muszą coś zmieniać w swoich rowerach.
Przewidujemy zastosowanie kasety 7-, 8-, 9- lub 10-biegowej. Artykuł dotyczy stosowania wyłącznie części Shimano wyprodukowanych w latach 2010-2013. Jednym z powodów jest to, że japoński producent jako jedyny na rynku ciągle prod...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 10 wydań czasopisma "bikeBoard"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych...
- ...i wiele więcej!