Na podstawie naszych testów możemy stwierdzić, że największy zysk czasowy w trakcie wyścigu dają: dobrze ustawiona pozycja, odpowiednie koła i dobrze dobrany kask. Jednak biorąc pod uwagę koszty, jakie trzeba ponieść na rzecz szybszego dotarcia na metę, kask zdecydowanie wygrywa z kołami.
Przedstawiamy trzy rodzaje kasków aerodynamicznych: klasyczne szosowe, ale z aeronakładką, krótkie kaski o nowoczesnej konstrukcji aerodynamicznej oraz długie kaski czasowe. Jeśli chodzi o podstawowe zadanie kasku, czyli zapewnianie bezpieczeństwa, możemy tylko powiedzieć, że wszystkie uzyskały odpowiednie certyfikaty. W naszym teście znalazły się jednak kaski oferujące coś więcej. MIPS to niezależnie działająca szwedzka firma oferująca producentom kasków specjalne wkładki. Jej twórcy dowodzą własnymi badaniami, że w przypadku uderzenia skośnego MIPS zmniejsza szanse na doznanie wstrząśnienia mózgu. Twierdzą też, że właśnie ten typ uderzeń zdarza się statystycznie częściej niż bezpośrednie uderzenia w przeszkodę.
Wybór pomiędzy każdym z typów nie jest prosty, ponieważ każda z konstrukcji ma wady i zalety. Poniżej opisujemy argumenty, które należy wziąć pod uwagę przed podjęciem decyzji o zakupie. Charakteryzujemy te trzy grupy pod względem aerodynamiki, przytaczając wyniki z testów w tunelu aero oraz w czasie prób na torze kolarskim. Pokazujemy również, że nie za każdym razem długie kaski są szybsze. Ponadto dokonujemy analizy pod względem wentylacji, która ma bardzo...
Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 10 wydań czasopisma "bikeBoard"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych...
- ...i wiele więcej!