Nie tylko żelastwo, czyli kolarski trening na siłowni

Porady

Wielu z nas siłownia kojarzy się ze sztangą, suwnicą, hantlami oraz maszynami. Tak było przez wiele lat, ale ostatnia dekada to czas zmiany w podejściu do budowania tężyzny fizycznej na siłowni.

 

Czas ciemnych i dusznych miejsc, gdzie królowały ławeczki do wyciskania klaty, już minął. Teraz siłownie zamieniły się w centra fitness, wnętrza wypełniły się wieloma przestrzeniami do różnych aktywności związanych z ciałem.

 

 

Zrozumieć trening na nowo

Na nowo, czyli odejść od utartego przez lata schematu. Wizyta na siłowni nie powinna się kojarzyć wyłącznie z budowaniem masy mięśniowej, lecz z urozmaiceniem i zakładaniem wielu schematów. Aby stać się szybką kolarką lub szybkim kolarzem, najpierw trzeba stać się sprawnym człowiekiem. Nie oznacza to całkowitego porzucenia budowania siły, po prostu warto ocenić możliwości własnego ciała i na tej podstawie ułożyć ogólny podział treningu na poszczególne rodzaje.


Trening wprowadzający (adaptujący ciało do ćwiczeń pod obciążeniem), trening ogólnorozwojowy, trening wytrzymałości, trening wzmacniania mięśni głębokich, trening siłowy, treningi mieszane itd. Naprawdę jest z czego wybierać....

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów



Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 10 wydań czasopisma "bikeBoard"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych...
  • ...i wiele więcej!

Przypisy