Dołącz do czytelników
Brak wyników

Porady , Otwarty dostęp

27 grudnia 2019

Plan treningowy. Styczeń 2020
Siła mięśniowa na podjazdach oraz wytrzymałość tlenowa

534

Czas postanowień noworocznych. Planujesz w 2020 podjąć regularne treningi? Podsuwamy ci ściągę na styczeń. Wkrótce pojawi się też plan na luty, a w marcowym bikeBoardzie znajdziesz obszerny tekst z całą podbudową teoretyczną. Potem na bieżąco będziemy publikować kolejne rozpiski mezocykli z krótkimi komentarzami.

 

Styczniowa rozpiska prezentuje się następująco: 

tydzień 1 - 10h45 - Baza 1 
tydzień 2 - 5h45 - Baza 1 / tydzień regeneracyjny
tydzień 3 - 8h15 - Baza 2 
tydzień 4 - 10h - Baza 2 
tydzień 5 - 11h15 - Baza 2 

 

W styczniu pracujesz nad adaptacją anatomiczną na siłowni. Pracujesz także nad rozwinięciem siły mięśniowej na podjazdach oraz rozwijaniem wytrzymałości tlenowej poprzez treningi w strefie 3 (TEMPO).
Czekają cię również próby na maksymalną moc tlenową (5 minutową) oraz na sprawdzenie mocy na progu mleczanowym poprzez wykonanie 40-minutowej próby czasowej. W dalszej części przygotujesz się do przejścia do fazy siły maksymalnej na siłowni oraz będziesz zwiększał objętość oraz intensywność treningów, utrzymując się wciąż pod progiem LT (progiem mleczanowym).
 

 

 

 

 

Przypisy