Dołącz do czytelników
Brak wyników

Regulacja hamulców szosowych

Artykuł | 26 czerwca 2019 |
140

 

 

  1. Popuść śrubę mocującą hamulec do ramy (widelca). 
  2. Sprawdź stan klocków - patrz "Przygotowanie klocków".
  3. Przykręć delikatnie klocki. Na razie bez większej dbałości o ich pozycję względem obręczy. 
  4. Pokrętło regulacyjne na ramieniu hamulca wkręć prawie do końca, zostawiając 3-4 mm gwintu, a zacisk zwiększający lub zmniejszający naciąg linki ustaw w pozycji zamkniętej - czyli w dół. 
  5. Załóż linkę. Zostaw 1-2 mm luzu i dokręć śrubę mocującą.
  6. Naciśnij delikatnie na klamkę tak, aby klocki dotknęły obręczy. 
  7. Dokręć mocno szczęki hamulca do ramy (lub widelca). 
  8. Teraz możesz zająć się klockami. W pozycji z pkt. 6, ustaw klocki tak, aby nie obcierały o oponę i nie zsuwały się jednocześnie pod obręcz. Teoria mówi o równoległym ustawieniu klocków względem obręczy. W praktyce możesz je zamocować podobnie jak w przypadku hamulców typu V lub Canti, czyli lekko ukośnie do wewnątrz - co zapobiegnie ewentualnym piskom. Niestety w tym przypadku numer z gumką nie sprawdza się, pozostaje karta kredytowa. Korekty musisz dokonać kluczem nastawnym, różnica w odległościach powinna być niewielka - ok. 1 mm.
  9. Zaciśnij klamkę hamulca, sprawdź czy klocki jednocześnie dotknęły obręczy. 
  10. Użyj śrubki regulacyjnej na szczękach hamulca. Wkręcając, zwiększysz naprężenie w prawą stronę, odkręcając, hamulec przesunie się w lewo...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 10 wydań czasopisma "bikeBoard"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych...
  • ...i wiele więcej!
Sprawdź

Przypisy