W kokpitach rowerów z szosowym Di2 najczęściej stosowany jest trójportowy łącznik A, mocowany pod mostkiem: SM-EW90-A. Architektura systemu z jego wykorzystaniem jest prosta: klamki są z nim połączone krótkimi kabelkami, a z łącznika wychodzi kabelek do pozostałych komponentów. Wadą tego rozwiązania jest estetyka i narażenie na przypadkowe uszkodzenia, bo pod kierownicą wisi sporo kabli. Kilka lat temu Shimano dodało opcję mniejszego, dwuportowego łącznika EW-RS910 montowanego w końcówce kierownicy lub w specjalnym gnieździe w dolnej rurze ramy. Teoretycznie do zastosowania go potrzebna jest albo kompatybilna kierownica z dodatkowymi przepustami albo rama z wbudowanym...
Hackowanie Di2
SRAM AXS daje możliwość zbudowania bardzo minimalistycznego bezprzewodowego kokpitu. Jest jednak drogi i nie każdemu odpowiada ergonomicznie i mechanicznie. Instalacja Shimano Di2 jest bardziej angażująca, ale w efekcie można osiągnąć równie gładkie rozwiązanie.
Jak uzyskać dostęp? Wystarczy, że założysz bezpłatne konto lub zalogujesz się.
Czeka na Ciebie pakiet inspirujących materiałow pokazowych.
Załóż bezpłatne konto
Zaloguj się