Dołącz do czytelników
Brak wyników

Porady

17 czerwca 2020

NR 40 (Czerwiec 2020)

Przekąski rowerowe

75

Na szczęście życie kolarzy w epoce „po kwarantannie” nie różni się mocno od tego przed kryzysem. Jedynie waga może pokazywać faktycznie nieco więcej kilogramów, więc to, o co na pewno warto obecnie zadbać, to powrót do formy i odpowiednia redukcja tkanki tłuszczowej na tyle, by czerpać radość z uprawiania sportu. Amatorzy przecież, tak jak zawodowcy, zabiegają o najkorzystniejszy parametr W/kg masy ciała.
Z uwagi na sytuację, zarówno dzisiejsze śniadanie, jak i posiłek potreningowy będą nieco bardziej „koszerne”, ale odbijemy to sobie batonikiem musli podczas jazdy.

Pancakes żytnie z owocami i jogurtem
Co zjeść przed treningiem? Wielu z Was powie: płatki owsiane. Otóż płatki te często jedzą kulturyści z uwagi na spory udział białek i tłuszczów. Z kolei osoby na dietach redukcyjnych spożywają większe ilości płatków żytnich czy pieczywa żytniego z uwagi na nierozpuszczalny błonnik, nieco mniejszą kaloryczność i niższy udział tłuszczów. Propozycja śniadaniowa zawiera także skyr, czyli jogurt islandzki – beztłuszczowy i wysokoproteinowy pyszny dodatek. W pancakesach nie może zabraknąć jaj oraz owoców. Najlepsze będą słodkie dojrzałe banany i owoce jagodowe jako silne źródło antyutleniaczy. 
 


Sposób przygotowania: płatki zmielić blenderem na mąkę. Ubić pianę z białek, dodać żółtko, zmielone płatki, 3 łyżki jogurtu skyr, opcjonalnie miód i smażyć jak placuszki. Na gotowe placki położyć plasterki banana i polać pozostałym jogurtem, posypać jagodami.

Batoniki musli z sezamem i morelami
Podczas treningu najchętniej sięgamy po batoniki. Najczęściej po zwykłe sklepowe produkty o kiepskim składzie. Nafaszerowane cukrem prostym, często syropem glukozowo-fruktozowym i z dodatkiem utwardzonych tłuszczy. Podany...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 10 wydań czasopisma "bikeBoard"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych...
  • ...i wiele więcej!
Sprawdź

Przypisy