Rowerowy Wiedeń

Przygoda Otwarty dostęp Turystyka
   Tematy poruszane w tym artykule  
  • Plan Wiednia dotyczący znacznego zwiększenia infrastruktury rowerowej z celem podniesienia udziału ruchu rowerowego do 10%.
  • Porównanie rozbudowy infrastruktury rowerowej w Wiedniu z Warszawą, ukazujące różnice w rozwoju i inwestycjach w danej dziedzinie.
  • Informacje na temat systemu wypożyczania rowerów Citybike w Wiedniu, wraz z opisem procesu rejestracji i cennika usług.
  • Strony internetowe i aplikacje mobilne, które mogą pomóc w planowaniu tras rowerowych po Wiedniu.
  • Zasady jazdy rowerem w Wiedniu oraz obowiązujące wymogi dotyczące wyposażenia rowerów.
  • Możliwości dojazdu do Wiednia różnymi środkami transportu oraz opcje zakwaterowania dostępne w mieście.
  • Aktualne obostrzenia covidowe obowiązujące w Wiedniu i wymagania dla podróżujących.
  • Przeżycia turystyczne dostępne z perspektywy siodełka rowerowego, w tym zwiedzanie znanych atrakcji takich jak Hofburg, Muzeum Sisi, czy Prater.
  • Informacje na temat unikalnej oferty transportowej dla rowerzystów, w tym darmowy przewóz rowerów metrem.
  • Porady dotyczące korzystania z roweru miejskiego Citybike w kontekście eksplorowania atrakcji turystycznych Wiednia.

W stolicy Austrii niemal zawsze zatrzymuję się w drodze powrotnej z urlopu w górach lub nad morzem. Niezależnie od pory roku, z samochodu przesiadam się na rower, bo liczne atrakcje miasta wygodniej i szybciej zwiedza się na dwóch kółkach.

Wiedeń jest jednym z wielu europejskich miast, które w swoich planach zagospodarowania przestrzennego mocno skupia się na rozbudowie infrastruktury rowerowej. Najbliższy cel to zwiększenie udziału tego typu ruchu do 10% z obecnych 7%, co ma nie tylko zmniejszyć problem korków w mieście, lecz także istotnie poprawić zdrowie mieszkańców i zmniejszyć zanieczyszczenie powietrza. Obecnie łączna suma długości ścieżek i dróg rowerowych to 1654 km (w tym jednokierunkowych 321 km), miejsc parkingowych dla dwukołowców jest prawie 51 tys., a obok nich umiejscowione są często wypożyczalnie rowerów. W kilometraż wliczane są typowe ścieżki rowerowe, ale również miejsca wydzielone do jazdy rowerem w ramach buspasów, miejsca dla jazdy w strefie pieszych, drogi osiedlowe i np. trasy do jazdy rowerem górskim. Warto podkreślić, że w ostatnich dziesięciu latach długość dróg do jazdy rowerem zwiększyła się o około 30%. W Warszawie, któ...

Artykuł jest dostępny w całości tylko dla zalogowanych użytkowników.

Jak uzyskać dostęp? Wystarczy, że założysz bezpłatne konto lub zalogujesz się.
Czeka na Ciebie pakiet inspirujących materiałow pokazowych.
Załóż bezpłatne konto Zaloguj się

Przypisy